slideshow04

Vesti

Informacije: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave

  • Saopštenje MDULS sa informacijama o jedinstvenom kontakt centru za prijavljivanje nepravilnosti u vreme pandemije korona virusa
  • Informacija o registrovanju vozila i dobijanju saobraćajnih dozvola u vreme vanrednog stanja
  • Informacija za poljoprivrednike kako da dođu do radnih dozvola koje im omogućavaju kretanje u vreme nakon 17h i pre 5h
  • Informacija o tome kako je elektronskim putem moguće upisati dete u vrtić
  • Informacija o tome kako je moguće koristiti elektronske usluge na portalu eUprava Kancelarije za IT i elektronsku upravu

Saopštenje MDULS sa informacijama o jedinstvenom kontakt centru za prijavljivanje nepravilnosti u vreme pandemije korona virusa

Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.
Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.
„Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije. Naša je namera da kroz rad Kontakt centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja. Zahvaljujem partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa. Po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava”, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.
„Evropska banka za obnovu i razvoj godinama unazad pomaže unapređenju rada inspekcija i danas one rade daleko bolje i modernije nego što je to ranije bilo kada su bili percepirani kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška. Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način - i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar na koji će građani moći da prijave neke nepravilnosti“, izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai.
„Novi Kontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti viljive odmah. Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi“, istakao je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor. Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.
“Građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije“, kaže Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u.
Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.
Za dodatne informacije na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..


Informacija o registrovanju vozila i dobijanju saobraćajnih dozvola u vreme vanrednog stanja
Vlasnici automobila kojima ističe registracija, produženja mogu da obave isključivo u ovlašćenim servisima u kojima se obavljaju tehnički pregledi. Ukoliko građani moraju da izvade i nova dokumenta, potrebno je da se obrate MUP-u elektronskim putem i to Upravi za upravne poslove na adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. od koje će da dobiju dalje instrukcije kako da dođu do potrebnih dokumenata.


Informacija za poljoprivrednike kako da dođu do radnih dozvola koje im omogućavaju kretanje u vreme nakon 17h i pre 5h
Kako su poljoprivredni radovi u jeku, za one kojima radni dan počinje pre 5 časova potrebne su radne dozvole. Do njih poljoprivrednici mogu da dođu tako što će da podnesu zahtev za odobrenje kretanja Upravi za zaštitu bilja putem elektronskog zahteva koji je dostupan na internet adresi: http://agromere.registar-uzb.rs/ odnosno na odgovarajući broj telefona sa spiska koji se nalazi na sledećoj adresi: https://www.uzb.minpolj.gov.rs/, a prema odseku odnosno okrugu za koji se traži dozvola za kretanje.
U navedenoj prijavi potrebno je navesti ime i prezime lica, broj lične karte i adresu sa koje će se kretati u periodu od 17:00 do 05:00 časova, broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG), lokaciju gde će se sprovoditi agrotehničke mere, kao i vreme i dan kada će biti sprovedene mere. Dozvola kretanja će važiti samo za navedeni dan u periodu od 17:00 do 05:00 časova.
U slučaju obavljanja neophodnih poslova iz oblasti stočarstva tokom perioda zabrane kretanja (17:00-05:00 časova), svaki poljoprivredni proizvođač je dužan da podnese zahtev za odobrenje kretanja Sektoru za poljoprivrednu inspekciju.
Internet adresa za podnošenje elektronskog zahteva za odobrenje kretanja za poljoprivredne proizvođače iz oblasti stočarstva je: http://stocarstvo.registar-uzb.rs/


Informacija o tome kako je elektronskim putem moguće upisati dete u vrtić
Prijavite vaše dete za vrtić bez odlaska na šalter pomoću elektronske usluge eVrtić
Iako je usled proglašenja vanrednog stanja zbog izbijanja epidemije virusa COVID 19 obustavljen rad predškolskih ustanova u Srbiji, Vlada Republike Srbije je posredstvom svog internet portala eUprava i usluge eVrtić omogućila građanima elektronski upis dece u predškolske ustanove.
Usluga eVrtić omogućava elektronsku prijavu za upis dece u predškolske ustanove. Umesto odlaska na šaltere, prijavu možete obaviti iz svog doma na portalu eUprava (https://euprava.gov.rs/vrtic) , gde možete da pronađete sve potrebne informacije o upisu dece u predškolske ustanove.
Elektronsko podnošenje prijave vršite popunjavanjem elektronskog obrasca na portalu eUprava (https://euprava.gov.rs/vrtic) , pri čemu prilaganje izvoda iz matične knjige rođenih, uverenja o prebivalištu i uverenja o zaposlenju nije potrebno, jer službenici po službenoj dužnosti pribavljaju neophodne podatke.
Gradovi i opštine ovu uslugu aktiviraju u periodu kada je na njihovoj teritoriji aktuelan upis u predškolske ustanove . Na ovoj adresi https://euprava.gov.rs/%C5%BEivotna-oblast/16/%C5%BEivotna-situacija/32 možete proveriti da li Vaš grad/opština u ovom trenutku nudi ovu elektronsku uslugu kako biste podneli prijavu.
Da biste koristili ovu elektronsku uslugu neophodno je da na portalu eUprava kreirate svoj korisnički nalog. Sve potrebne informacije o tome možete da pronađete na https://registracija.eid.gov.rs/kreiranje-naloga


Informacija o tome kako je moguće koristiti elektronske usluge na portalu eUprava Kancelarije za IT i elektronsku upravu
Postanite korisnik elektronskih usluga na portalu eUprava Vlade RepublikeSrbije
Građani Srbije su u mogućnosti da na portalu eUprava koriste veliki broj elektronskih usluga i tako brojne administrativne poslove obave od kuće, što je od posebnog značaja u periodu dok traje vanredno stanje proglašeno zbog epidemje virusa COVID-19. Elektronske usluge možete da koristite od kuće sa svog računara ili sa mobilnog uređaja i tako smanjite opasnost od zaraze.
Elektronske usluge su deo ukupnih napora Vlade Republike Srbije da reformiše i unapredi rad javne uprave kako bi se građanima i privredi pružile kvalitetne usluge uz uštedu vremena i novca. U uslovima epidemije virusa COVID-19 elektronske usluge su se pokazale dodatno korisnim, jer zbog toga što građanima omogućavaju obavljanje brojnih administrativnih poslova od kuće, smanjuju opasnost od zaraze.
Kako biste mogli da koristite elektronske usluge neopodno je da na portalu eUprava kreirate svoju elektronsku identifikaciju (svoj korisnički nalog). Možete da koristite 3 oblika elektronske identifiacije koji će vam omogućiti pristup određenom broju elektronskih usluga:
1. Kreiranje naloga korisničkim imenom i lozinkom
Ovo je najjednostavniji način za kreiranje korisničkog naloga i predstavlja identifikaciju osnovnog nivoa pouzdanosti koji Vam dozvoljava pristup određenom broju usluga.
Detaljna uputstva kako se korisnički nalog kreira na ovaj način možete pronaći na portalu eUprava.
2. Kreiranje naloga pomoću kvalifikovanog elektronskog sertifikata
Građani koji poseduju kvalifikovani elektronski sertifikat (elektronski potpis) mogu da svoj korisnički nalog na portalu eUprava kreiraju i uz pomoć ovog sertifikata. Korisnički nalog kreiran na ovaj način predstavlja identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, što Vam omogućava pristup svim uslugama eUprave.
Detaljna uputstva kako se korisnički nalog kreira na ovaj način možete pronaći na portalu eUprava.
3. Prijavljivanje pomoću dvfaktorske autentikacije
Prijava dvofaktorskom autentikacijom predstavlja srednji nivo pouzdanosti za koji korisnik može sam sebi da generiše parametre putem mobilnog ili tablet uređaja, trenutno samo ukoliko poseduje kvalifikovani elektronski sertifikat. Korisnicima koji se prijavljuju na ovaj način dostupno je 98% usluga na portalu eUprava.
Detaljna uputstva kako možete da koristite dvofaktorsku autetikaciju možete da pronađete na portalu eUprava.